تجهیزات تهویه مطبوع نظریان

جستجو

چه زمانی شما نیاز دارید گاز کولر گازی را جمع (پمپ دان)کنید؟

این عمل زمانی انجام می‌شود که شما قصد جابجایی کولر گازی از محلی به محل دیگر رادارید یا اینکه کولر اگر به هر دلیلی نیاز به تعمیرات داشته باشد شما می‌توانید با استفاده از این روش تمامی گاز موجود در کولر گازی را در کندانسور جمع‌آوری کرده تا در هنگام نصب کولر گازی بعد از تعمیرات بتوانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

مراحل جمع کردن گاز کولر گازی

اگر کولر گازی خاموش است آن را در حالت سرمایش روشن کرده و اجازه دهید تا مدت ۱۵ دقیقه کولر گازی کارکرده تا سیکل تبرید کامل شود.

درپوش شیر سرویس که در بیرون و روی کندانسور قرار دارد را بازکنید.

شیلنگ گیج خود را در حالتی که گیج کاملاً بسته است به شیر سوزنی لوله برگشت (لوله ضخیم) شیر سرویس وصل کنید.

شما برای این کار به یک دسته آچار آلن احتیاج دارید که با توجه به ظرفیت کولر گازی‌های مختلف اندازه آن متفاوت است به‌وسیله آچار آلن شیر رفت (لوله نازک) را آرام آرام ببندید در این حالت به عقربه گیج نگاه می‌کنید می‌بیند که درجه رو به کاهش است زمانی که درجه گیج به ۱۰psi رسید شما باید شیر رفت (لوله نازک) را کاملاً بسته باشید.

و بعد از آن آرام آرام شروع به بستن شیر سرویس لوله برگشت کنید زمانی که گیج فشار به زیر صفر و تا حدود وکیوم پایین آمد شما باید شیر برگشت را کاملاً بسته باشید و به‌محض بستن کامل لوله برگشت باید دستگاه خاموش شود زمانی که دستگاه کاملاً خاموش شد شما عمل پمپ دان کردن کولر گازی را با موفقیت انجام داده‌اید و می‌توانید لوله‌ای کندانسور و اواپراتور را باز کرده تا بتوانید تعمیرات و جابه‌جایی را به‌راحتی انجام دهید.

نکته: روشن نگه‌داشتن بیش‌ازحد کولر گازی بعد از بستن هر دو لوله کار بسیار خطرناکی است که در صورت انجام این کار امکان آسیب به خود و کولر گازی وجود دارد.

نکته: حتماً برای انجام این کار کسی را همراه داشته باشید تا به‌محض جمع شدن کامل گاز و بستن شیر سرویس اسپیلت را خاموش کند.

منبع : شاپکول

کولر گازی و تجهیزات تهویه مطبوع نظریان