تجهیزات تهویه مطبوع نظریان

جستجو
تونل انجماد چیست؟تونل انجماد چیست؟تونل انجماد چیست؟تونل انجماد چیست؟

زمانیکه شما میخواهید مواد غذایی را برای زمان طولانی نگهدارید آن را درون فریزر قرار میدهید. بدین ترتیب مواد غذایی مورد نظر شما برای مدت بیشتری تازگی خود را حفظ میکنند و فاسد نمیشوند. تونل انجماد یک راهکار صنعتی برای حفظ مواد غذایی به مدت بیشتر با کیفیت و تازگی مانند روز اول است. البته نه دقیقا مانند روز اول !

تونل انجماد

دو روش کلی برای منجمد کردن مواد غذایی وجود دارد :

  1. انجماد سریع
  2. انجماد آهسته

که هر یک بر حسب نیاز و ضرورت در صنایع غذایی کاربرد دارد. تونل انجماد یک روش سریع برای منجمد کردن مواد غذایی است که در ادامه انواع و مکانیزم کار این سیستم را توضیح خواهیم داد.

کاربرد تونل انجماد

زمانیکه کمپانی های تولید و توزیع مواد غذایی بنا به دلایلی از جمله بازار فروش بهتر یا ذخیره سازی برای زمان مناسب قصد نگهداری طولانی مدت مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه، انواع گوشت و غیره دارند نیازمند انجماد مواد غذایی برای حفظ کیفیت و تازگی آنها هستند. تونل انجماد یکی از بهترین راه حلها برای انجام چنین کاری است.

تجهیزات مورد استفاده در تونل انجماد

در تونل انجماد نیز مانند سردخانه های صنعتی از دستگاه هایی نظیر اواپراتور، کندانسور و کمپرسور استفاده میشود که این تجهیزات متناسب با کارایی بیشتر در تونل انجماد تفاوتهایی با نمونه های سردخانه ای دارند.

تونل انجماد سریع

تونل انجماد سریع یا IQF در دو نوع خطی و مارپیچی طراحی میشوند که از بهترین مکانیزمهای انجماد سریع هستند و بطور نسبتا کامل کیفیت مواد غذایی را حفظ میکنند و میتوان برای مدت طولانی مواد غذایی را نگهداری کرد.

از تونل انجماد خطی برای فریز کردن سبزیجات نظیر ذرت، قارچ، هویج و از تونل انجماد مارپیچی برای منجمد کردن انواع گوشت و فراورده های گوشتی استفاده میشود.

IQF : Individual Quick Freezer

کولر گازی و تجهیزات تهویه مطبوع نظریان