تجهیزات تهویه مطبوع نظریان

جستجو

اواپراتور یکی از بخشهای اصلی سیستم های سرماساز است. در یک اواپراتور ماده مبرد - سرما ساز - گرمای محیط داخل و اطراف را جذب میکند و با این عمل باعث خنک شدن آنها میشود. اواپراتور میتواند برای سرد کردن هر نوع محیط ، مایع، هوا و غیره استفاده شود. در یک تعریف کلی اواپراتور دستگاهی است که با جذب گرما توسط سطوح انتقال حرارت و مبادله گرما با گاز، مایع یا سیالات فراری باعث کاهش دمای محیط اطراف میشود.

انواع مختلف و متفاوتی از اواپراتور وجود دارد که برای کاربردهای متفاوت و محیطهای مختلف بکار میرود. همچنین نحوه عملکرد اواپراتور در تقسیم بندی آن نقش موثری دارد. توضیحات تخصصی در رابطه با انواع اواپراتور و همینطور مکانیزم عملکرد مدلهای مختلف خارج از توان این صفحه میباشد. بنابراین توضیح مختصر درباره انواع پرکاربرد اواپراتور و نحوه عملکرد آنها را بصورت تصویری ارائه خواهد شد و توضیحات تکمیلی در بخشهای دیگر وب سایت ارائه میگردد.

  • اواپراتور فیلم نزولی این اواپراتور معمولا برای محلول های بسیار چسبناک استفاده می شود، بنابراین اغلب در صنایع شیمیایی، شکر، غذا و تخمیر استفاده می شود.
  • اواپراتور فیلم صعودی : حرارتی که معمولا توسط بخار آب ایجاد میشود باعث جوشش و ایجاد بخار آب داخل تیوب‎ها و نهایتا جریان صعودی و افزایش ضریب انتقال حرارت میشود.
  • اواپراتور صفحه ای فیلم صعودی و نزولی : یک دستگاه ترکیبی نسبتا بزرگ است که بیشتر در صنایع لبنی و تخمیر از آن استفاده میکنند.
  • اواپراتور جریان طبیعی - اجباری : این نوع از اواپراتور بر اساس جریان طبیعی سیال که ناشی از تفاوت چگالی ( تفاوت چگالی بواسطه گرما ) عمل میکند.
  • اواپراتور چند اثره : جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و با ترکیب و تلفیقی از چند اواپراتور ساخته میشود.
کولر گازی و تجهیزات تهویه مطبوع نظریان